Politica de retur Hygiero.ro

POLITICA DE RETUR

1. Retragerea din contract sau renunțarea la cumpărare aplicabilă persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)

a) Procedura de retur:

– Pasul 1: Se completează formularul de mai jos.

– Pasul 2: Se trimite produsul (conform punctului 4 – Date returnare) în atenția departamentului Retur. Pachetul trebuie să conțînă o copie a facturii fiscale de cumpărare a produsului și cererea de retur.

b) Puteți formulă orice altă declarație neechivocă în care va exprimați decizia de retragere din contract, transmisă pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa retur@hygiero.ro .

c) Formularul de retur în format printabil poate fi descărcat din e-mail-ul folosit în completare formularului de retur

Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferată de client respectând pașii mai sus menționați. Coletele nu se pot expedia prin Poștă Română. Cheltuielile de returnare sunt suportate de către client. Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renunțare / returnare. Se recomandă returnarea produselor cu opțiunea verificare colet.

Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanță încheiate conform art 16 din O.U.G 34.

Renunțarea la produsele cumpărate fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.U.G. nr. 34/2014 cu modificările ulterioare).

Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, zgârieturi, pete, etc., fără că acestea să fie aduse la conformitate.

Cheltuielile de returnare și costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la dată la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de dată recepționării produselor.

Conform art 8.5 al contractului agreat între eupaltesc.ro și hygiero.ro, operațiunile plătite prin card nu trebuie să facă obiectul unei returnări parțiale sau totale printr-un alt mijloc de plata. În cazul anulării comenzii sau returnării acesteia de către cumpărător, hygiero.ro trebuie să folosească funcționalitățile puse la dispoziție de soluția software pentru anularea operatiuniilor. […] hygiero.ro se obligă să respecte pe toată durata de valabilitate a prezentului contract toate instrucțiunile, procedurile de procesare și normele tehnice de securitate transmise de Banca pe parcursul configurarii website-ului sau ulterior, comunicate direct sau prin intermediul Procesatorului de plăti EuPlatesc.ro.

Sumele achitate prin modalitatea de plata online, prin card bancar, vor fi blocate automat pe contul clientului, de către procesatorul de plăti, și direcționate automat către contul bancar al hygiero.ro, în termen de aproximativ 72 de ore. Ținem să atragem atenția că acest proces se face automat, fără intervenția vreunui angajat al hygiero.ro. Confirmarea comenzii se va efectua după verificarea și confirmarea încasării. În situația în care comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face într-un termen de maxim 5 zile lucrătoare de la comunicarea către client.

În situația returnării/deblocarii sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacității de a livra produsele), va rugăm să luați legătură cu banca emitentă a cardului deoarece în funcție de protocolul pe care dumneavoastră l-ați semnat și încheiat cu banca, deși un reprezentant hygiero.ro solicită returnarea sumei, banca poate debloca valoarea într-un termen de până la 30 zile.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natură, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:

– dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare ) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
– inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
– în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
– în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, rezerve, etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

– folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
– ruperea sigiliilor și a etichetelor;
– ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
– desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. rezerve, toner etc.)
– desigilarea sau instalarea licențelor software;
– desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării că produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau că diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului că nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusă unor taxe readucere a produselor la starea în care au fost livrate.
Diminuarea se aplică între 10%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la recepționarea produselor modificate.

– produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
– dacă produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar, valoarea acestora se diminuează din valorea returului.
– dacă s-au achiziționat mai multe produse de același fel și se dorește returul pe toate, va rog să va asigurați că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

4. Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :

DIONIS PRESTCOM SRL – departament Retur
Adresa: Mega Distribution Center, Șoseaua de Centură Nr. 13, sat Chiajna, com. Chiajna, IF , 077040
Telefon: 0748 023 642
E-mail: retur@hygiero.ro
Program de lucru: Luni – Vineri 8:00 – 16:30

Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus) sau prin curierat (recomandat curier FAN Curier).

Expeditorul răspunde cu privire la corectitudinea datelor înscrise pe documentul de transport (AWB), cât și de ambalarea corectă și etichetarea coletelor.
Coletele trimise de către expeditor trebuie să fie ambalate într-un mod care să protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toată durata transportului (se recomandă folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

Termenul de analizare al unei solicitări de retragere din contract poate varia între 5 – 10 zile de la recepția produsului dar nu va depăși termenul legal de rambursare contravalorii în conformitate cu legislația în vigoare.

În vederea evitării refuzului coletelor deteriorate și pentru verificarea integrității produselor și accesoriilor, recomandăm că returul să se facă cu posibilitatea verificării coletului la recepție.

În situația în care coletul prezintă suspiciunea deteriorării și nu poate fi verificat în prezența agentului de curierat (în lipsa opțiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmând a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi încheiat procesul de constatare în prezența agentului de livrare.

Pentru a solicită eventualele despăgubiri de la firma de curierat puteți verificați integritatea produsului returnat în prezența agentului de curierat și va recomandăm să solicitați încheierea unui proces verbal de constatare.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , “Înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suportă alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 , în termen de 14 zile calendaristice începând cu ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renunțare / returnare.

Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a) :

*Consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care întră sub incidenţa prezenței legi, acţionează în scopuri din afară activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

Distribuie acum

Shares