Noutati

Un an de provocări pentru magazinul online Hygiero.ro

interviu magazin online de produse profesionale de curatenie

De curând, magazinul online de produse de curățenie profesionale Hygiero.ro, a împlinit un an. Greu de răzbit pentru orice afacere în vremurile acestea instabile în care trăim. Ca să nu ne dăm cu părerea despre o experiență pe care nu am trait-o, am stat de vorbă cu administratorul acestei afaceri, dl. Cristian Vlaicu.

Domnule Vlaicu, am înțeles că Hygiero.ro este un brand ce aparține DIONIS PRESTCOM SRL.

C.V. Exact, este brand-ul acestei companii cu o experiență de peste 15 ani în domeniul soluțiilor și produselor destinate procesului de curățenie profesională.

Suntem pregătiți cu o gamă completă de produse (peste 15.000), adaptată pieței, pentru fiecare segment în parte: industrie, instituții, educație, retail și sănătate, HoReCa, prestatori de servicii de curățenie, etc.

Membri ai grupului internațional INPACS (International Partners for Cleaning, Hygiene and Catering Supplies), am preluat conceptul de One-Stop-Shop, furnizând o selecție de produse de calitate, de la furnizori de renume și adăugând valoare prin experiența noastră în acest domeniu.

Ce v-a determinat să deschideți acest magazin on-line?

C.V. Era un canal de vânzare neexploatat pentru noi și este un instrument extrem de util pentru clienții noștri. Produsele se identifică mai rapid, comenzile se gestionează mai ușor. Toată lumea este mai fericită.

Ce înseamnă conceptul de One Stop Shop?

C.V. Am îmbrătișat viziunea globală a grupului INAPCS prin aplicarea principiilor ce au stat la baza dezvoltării ideii de “One-Stop-Shop-Solution-Provider” la nivel local. Drept urmare, cea mai importantă parte a activității noastre este aceea de a vă optimiza lanțul de aprovizionare printr-o combinație completă de produse și servicii personalizate.

Cum apreciați piața produselor de curățenie profesională din România, dupa 2 ani de pandemie și patru luni de război la graniță?

C.V. Probabil lumea și-a imaginat că pandemia a generat vânzări uriașe pentru produsele de curățenie. Ei bine, nu a fost chiar așa. Pentru că noi nu vindem doar dezinfectant de mâini și măști de protecție. Majoritatea produselor noastre sunt destinate curățeniei în zonele de business cel mai afectate de pandemie: HoReCa, clădiri de birouri, etc.

Dupa cum știți, reacția la evenimentele menționate a fost aprovizionarea cu făină, zahăr și celebra hârtie igienică. Tot e bine. Pe vremuri, ardeam grânele și otrăveam fântânile.

Piața de produse profesionale a fost afectată profund. Când omul vede la televizor doar știri despre pandemie și război, nu se mai gândește la ce model de aspirator profesional să cumpere. Pe primul loc au trecut cele necesare supraviețuirii, cum era și normal. Dar, adevărul este că, nu putem abandona. Nici noi, nici alții din domenii asemănătoare. Trebuie să fim pregătiți pentru zilele cu soare. Nu o sa fie la nesfârșit doar panică.

De ce produsele și echipamentele profesionale de curățenie sunt mai scumpe decât cele destinate utilizatorilor casnici?

C.V. Sunt și nu sunt. Dacă calculezi costul pe litrul de soluție de curățat universală, de exemplu, menținând standardele și diluțiile aferente, ajungi la concluzia că e mai ieftin să cumperi un bidon de 5 l soluție profesională decât 7 bidoane de 750 ml din supermakret (adica acelasi echivalent in litri de detergent neprofesional) . Muult mai ieftin. De deșeuri, logistică șsi consum nu mai zic.

La fel și cu echipamentele. Iei un aspirator frumos colorat și ieftin de la magazin, îl folosești de 10 ori mai mult decât acasă, mai cade, mai se sparge, mai se defectează și poți să-l arunci. Pare un slogan de reclamă, dar cele profesionale sunt făcute să dureze. Sunt gândite să dureze, să facă performanță în condiții de uzură ridicată.

Dar prețul? Cât costă să folosești produse și echipamente profesionale de curațenie de calitate?

C.V. Orice manager trebuie să fie preocupat de optimizarea costurilor. Ori produsele profesionale, asta reușesc să faca.

  • Detergentii sunt foarte concentrațti, specializați și disponibili în bidoane mai mari. Asta înseamnă că folosești mai mult timp un produs eficient și performant. Există chiar și pompe de dozare automata pentru a nu lăsa la îndemâna operatorului consumul “la ochi” al produsului respectiv. Nu vă dați seama ce economie aduc acestea.
  • Echipamentele sunt create din materiale rezistente la uzură, au durată de funcționare crescută, sunt specializate pe zone și tipuri de operațiuni și sunt foarte performante.
  • Prețul este unul corect. Uneori situat cu mult sub cel al produselor din zona de uz casnic. Dar, e important de menționat: calitatea nu este gratis.

Care sunt avantajele competitive ale firmei dvs?

In primul rând, fara a fi malițios, noi nu vindem produse de slabă calitate. Toată gama de produse este realizată de producatori de top din Europa și Statele Unite. Sunt produse gândite ani de-a rândul de specialiști, realizate din materie primă de calitate și care, în general, sunt și sustenabile.

În al doilea rând, avem marele avantaj al unor parteneriate internaționale care ne permit distribuirea în exclusivitate a unor produse pe piața Românească. Avem în această situație gama de detergenți Evans Vanodine (Marea Britanie) și 2 branduri de aspiratoare profesionale: Truvox (Marea Britanie) și Bluematic (Germania). Dar și pentru restul produselor suntem importatori direcți. Puteți fi siguri că nu mergem în En-gross să cumpărăm mai ieftin și să revindem mai scump. In cazul echipamentelor, un alt avntaj este că putem oferi și servicii de garanție și postgaranție iar acest fapt prelungește cu mult durata de viață și de exploatare a acestora.

Iar în al treilea rând, Hygiero.ro nu este un simplu magazin online. Pe lângă experiența în piață a firmei mamă, de peste 15 ani, orice client apelează la serviciile noastre de consultanță, nu va ramane dezamăgit. Suntem pregătiți în orice moment pentru a găsi soluții de optimizare și eficientizare a operațiunilor, pentru a ține sub control costurile alocate curățeniei fără a scădea standardele, pentru a oferi exact produsul potrivit pentru operațiunea potrivită. Firmelor partenere le putem oferi audituri de curățenie, ghiduri practice, planuri de igienă, instruire personal. Lucrurile acestea nu se învață peste noapte.

Preocuparea pentru promovarea produselor sustenabile este reală sau doar de fațadă?

C.V. În România, poate. Dar nici aici peste tot. În țările de unde importăm, acest aspect este tratat de mult cu maximă seriozitate. O să ajungem și noi acolo, într-o zi, daca ne mobilizăm cu toții și nu așteptăm să vină altcineva să ne rezolve problemele.

Aproape toate produsele pe care le comercializăm sunt purtatoare de etichete verzi. Desigur, fiecare, pe zona sa. Detergenții au eticheta W.E.I.R., consumabilele de hârtie sunt EcoLabel, etc.

Credeți că se poate porni o afacere cu un buget redus în domeniul curățeniei, un Start-up, că tot este la modă acest termen?

C.V. Din fericire, da. Pentru un Start-up cu adevărat mic, costurile de pornire sunt de max 1000 Euro, iar recuperarea investiției se poate face rapid. Am văzut și la televizor exemple de tineri întreprinzători și harnici care s-au orientat în această direcție. Și ce e fascinant, este ca nu e o afacere sezonieră. Mizeria se adună tot anul nu doar în sezon.

Noi avem mai multe kit-uri gândite în această direcție. Le puteți vedea dând click pe acest link. O să mai pregătim și altele. Din partea noastră, tot sprijinul.